Tuesday, March 18, 2008

Khas untuk penyokong BN, baca dan faham.......?

Khas untuk penyokong BN, baca dan faham.......

"1. NEGARA ISLAM - Umno tidak bercita-cita untuk mendirikan sebuah Negara Islam mengikut panduan Al-Quran dan Sunnah. Ciri asas Negara Islam ialah dimana

i) Rakyat tidak kebuluran, hakikatnya rancangan 'Bersamamu' TV3 menonjolkan ramai rakyat yang kebuluran walau di negeri BN memerintah, ada dari warga TV3 makan siput babi ? Ada orang Kelantan makan siput babi ?



ii) Aman, realitinya anak/ saudara terpaksa ditemani kemana-mana, kejadian rompak/ ragut/ bunuh/ rogol/ dadah/ buang anak, kadar jenayah meningkat setiap tahun– rujuk statistic, tunggu.. nanti anda/ saudara/ anak/ isteri/ ibu anda pula jadi mangsa.. mangsanya lihat kini di kampong/ Bandar, kabel telefon, letrik dicuri, akibatnya Negara kerugian besar disebabkan dasar kerajaanlah.. akan datang tak tahulah apa lagi, asal ada barang jadi duit, itu masyarakat yang dibentuk Umno. Rujuk slot '360' TV3 sosial remaja makin runtuh, namun dekat pilihanraya, rancangan ni bodek kerajaan lebih.. kenapa ko buat macam tu Tv3, tunjukkan hakikat bahawa kerajaan BN gagal, apa nak ditakutkan?

iii) Pemimpin Islam – Pak Lah, zahir tidak tulen Islamnya, keluarganya tidak dipimpin menutup aurat (padanya soal aurat tidak wajibkah?) @ Islam Hadhari bebas berpakaiankah? Bagaimana mahu memimpin rakyat kalau begini rupanya. Ulama setaraf datuknya digam akibat tegur pemerintah. Tiada cita-cita menjadikan Islam satunya jalan cara hidup, memandailah rakyatnya makan, ia merupakan sebahagian dari doktrin Karl Mark (asas prinsip komunis), agama tidak boleh diberi tempat dalam semua aspek kehidupan kecuali ritual (ibadat) sahaja.

Kalau ada negeri yang di'pilot' kan sebagai negeri ISLAM oleh BN, amankah negeri tersebut?

( Mengapa 20 Feb 2008 tidak disiarkan rancangan Bersamamu, tunggu 27 Feb dan 5 Mac, sebenarnya BN takut nak tunjuk rakyat kebuluran di bawah kerajaan BN kepada rakyat awam menjelang pilihanraya ni, jangan jadi hipokrit lah TV3? )

ASOBIYAH/ Kebangsaan/ Nasionalisme – Umno memperjuangkan semangat Melayu sebagai asas, hakikatnya Islam perlu diutamakan. Asobiyah adalah luar dari tuntutan Islam. Pas keluar dari Perikatan adalah disebabkan tiada arah Umno kepada Islam. Rasulullah pun menolak asobiyah.

2.BATIL – Umno berada di pihak batil, ia tidak berjuang untuk mendaulat Al-Quran dan Sunnah sebagai acuan membentuk manusia ukhrawi (insan kamil). PAS memperjuangkan haq, sesuatu yang dituntut Islam untuk ditegakkan. Acuan manusia sesuai Al-Quran dan Sunnah sahaja, asal ada iman jadi taqwa.

3.FAKTA – memang undang-undang perlembagaan perlu dihormati jika itu FAKTA, hakikatnya mana satu lebih FAKTA, Al-Quran & As-Sunnah kah atau undang- undang ciptaan manusia ? Ini merupakan sebahagian skema Biro Tata Negara (BTN–buatan Umno), hakikatnya cari redho Allah adalah jalan yang terbaik. Percaya hanya kepada undang2 buatan manusia boleh keluar dari aqidah !!

4.JAMINAN - Umno memperalatkan bangsanya untuk terus berkuasa dan mengaut 'harta' negara dan diagih kepada kroninya. Masa depan kawasan Umno akan berkurang, adakah ehsan dari kroni yang lain? Atau jadi kita seperti Melayu Singapura, tidak lagi berkuasa dan ketuanan Islam/ Melayu lebur.

5.JANGAN BERALASAN – gunakan disiplin ilmu menolak PAS, PAS memperjuangkan tuntutan agama bukan sekadar kegunaan di masjid malah untuk kenegaraan. Bukan ISLAM diperintah, ISLAM yang memerintah.

6.PEMBANGUNAN – Pas tidak menolak pembangunan, namun pembangunan material semata-mata tidak membawa banyak makna. Banyak tamadun runtuh disebabkan isi moralnya jatuh.

7.BERKAT HASIL LAQO – Pusat Judi Genting Highland, pusat pelacuran terkenal di Kuala Lumpur Lorong Haji Taib, pusat pelacuran di setiap negeri, mana kesudahannya setelah 50 tahun merdeka? Tempat Pak Lah Bukit Mertajam salah satunya Hotel GP.

8.WAWASAN 2020 YANG AKAN GAGAL – wawasan adalah sesuatu misi yang ingin dicapai, nampaknya perkara 1, 4 dan 7 dalam cabaran Wawasan 2020 iaitu isu moral masyarakat kian membarah, asyik-asyik mak bapak yang disalahkan, mana tugas Umno sebagai bapak pemerintah?

9.APAKAH WAWASAN TERTINGGI ISLAM HADHARI? – apakah dengan bangunan yang hanya diletakkan kenyataan Islam dinamakan sebagai BANGUNAN ISLAM, jika begitu jamban yang diletakkan kenyataan Islam dinamakan JAMBAN ISLAM, memadaikah ? Isteri Pak Lah tidak bertudung, adakah itu tanda Islam Hadhari ? Bertudung tak wajib kah?

10.PERPADUAN – hanya dengan UMNO sahajakah kita boleh berpadu? Lihat Kelantan aman & bersatu, ada gaduh-gaduh?

11.BEZA PARTI PEMERINTAH DAN KERAJAAN – Parti pemerintah tidak boleh menggunakan prasarana/ medium/ peralatan/ kenderaan kerajaan (hak rakyat) untuk tujuan kempen.

12.MEDIA BERAT SEBELAH – mula dari media cetak hingga media siar RTM1 hingga TV9, mana media untuk pembangkang? Adilkah rakyat terima berita dah 'basi' dari Barisan Alternatif ?

13. AL-QURAN DAN AS-SUNNAH – hadis nabi " Gigitkan keduanya dengan gigi gerahammu", tiada undang- undang bersumber dari kedua ini yang lebih agong (supreme), satu dan hanya satu, ini sahaja.

14.DEB YANG GAGAL – Dasar Ekonomi Baru (DEB) mahu melihat Melayu menguasai ekonomi 40%, namun hanya 18% dicapai, nyata Umno gagal membela bangsanya selama 50 tahun ini, bagaimana 50 tahun akan datang?

15.UMNO KAPITALIS BERPEMIKIRAN BARAT – Umno mahu terus berkuasa walau apa cara, keadaannya seperti sistem kapitalis barat. Menggunakan pendekatan yang hampir sama namun tidak serupa, PAS mahu buat Islam, Umno buat Islam Hadhari, begitulah Umno kapitalis.

16.UMNO akan pupus – Sistem kapitalis Umno akan buat ia mereput lebih awal dan akhirnya pupus, perebutan kuasa, rasuah, skandal terdedah sedikit demi sedikit dan akhirnya rakyat akan sedar @ Negara sudah parah ?

17.RAKYAT DIGULAKAN – rakyat dilalaikan dengan hiburan, rakyat susah dibiar susah berterusan agar mereka terus dipanggil pembela rakyat.

18.SISTEM EKONOMI – ekonomi berasaskan Islam tidak rancak, asas riba wujud dimana-mana.

19.PENDIDIKAN CELARU – dasar pendidikan Negara kucar-kacir, tiada agenda yang jelas untuk 20 tahun akan datang, pembentukan generasi akan datang tidak jelas bentuk dan coraknya.

20.NEGARA SEKULAR (Memisahkan agama dari politik) – Umno umpama penjajah membunuh semua ulama yang menuntut kebenaran, Zaman Kamal Ataturk di Turki, azan dialih bahasakan, di sini ULAMA' Di 'GAM' – teguran dari ulamak digam, mana pergi Ustaz Harun Din dan ulama lain dikaca TV ?

21.MAKSIAT – Umno sentiasa mahu kemungkaran disisinyauntuk kekalkan orang-orang yang 'sesat' terus menyokongnya.

22.HUKUM ALLAH – sebab apa dituntut ? tak lain tak bukan sebab ia sesuai dengan manusia, jaga hak, maruah, harta. Ianya untuk maslahat umum/ semua.

23.KEBENARAN LAWAN KEMEWAHAN – mana satu paling dituntut agama, kebenaran atau kemewahan ? Jangan buta hati walau buta mata. Jangan sembunyikan kebenaran walau kebenaran itu pahit, kelak kita dituntutNya..

24.REZAB MELAYU – habis tanah rezab Melayu didagangkan dan ditukar dengan tanah 'hutan' yang tiada nilai.

25.EKUITI – berapa sangat ekuiti orang Islam / Melayu.

26.PEMERINTAHAN ISLAM & KHALIFAH – apa pentingnya? Islam tiada kekuatan diseluruh dunia disebabkan inilah, Palestin yang kecil itupun tak boleh dipertahankan, dengar suara anjing menyalak bukit saja.

27.BEZA PEMBANGUNAN & KEPERLUAN – memanglah Kuala Lumpur perlu jalan besar dan lebar kerana kenderaan banyak, logik la, memang pembangunan kampong diperlukan sebab dah 50 tahun merdeka, tak faham- faham, itu memang tanggungjawab pemerintah, bah.

28.IKHLAS – Umno tak ikhlas membangunkan Negara ini, setiap projek dinamakan projek BN, sedangkan itu duit rakyat.

29.DINASTI – beberapa dinasti telah dibentuk dari TPM, Ketua Pemuda Umno, Pak Lah& menantu, Dr. Mahathir& anak.

30.TERIMA KASIH KERAJAAN BN – bukan BN bikin aman dunia ini, terima kasihlah pada Allah dibikin manusia dengan akal sempurna dibukti melalui Al-Quran, tentulah Al-Quran ada penawar kepada manusia tentang masalah manusia.

31.Parti yang menang tubuh kerajaan. Kerajaan itu terhutang budi (beholden) kepada pengundi/rakyat. Bukan sebaliknya.

32.Atas (dasar) kontrak itu, rakyat bayar bermacam cukai, hasil, tarif dan tol kepada kerajaan. Rakyat jelata juga menanggung hutang yang diambil oleh kerajaan. Sekali lagi kerajaan terhutang budi dan beholden kepada rakyat. Bukan rakyat terhutang budi atau beholden kepada rakyat (sic) (kerajaan?).

33.Kerajaan pungut cukai, hasil, tarif dan tol. Kerajaan belanja untuk dirinya - macam belanja lebih RM16 juta untuk renovate Seri Perdana oleh Pak Lah dan Endon/Jeanne - bayar gaji menteri dan kakitangan awam. Bayar hutang Negara.

34.Untuk pembangunan kerajaan berhutang dari dalam dan luar negeri. Rakyat yang tanggung hutang itu generasi demi generasi.

35.Subsidi dan bantuan bukan dari duit kerajaan. Ia dari cukai, hasil, tarif dan tol yang rakyat bayar.

36.Subsidi/bantuan tanam semula getah dan kepada sawit datang dari cukai cess getah dan minyak kelapa sawit.

37.Subsidi padi datang dari pengguna yang beli beras. Kerajaan beri francais kepada Bernas. Bernas import beras mutu tinggi yang murah dari luar negeri dan campur dengan beras mutu rendah yang mahal dari dalam negeri. Bernas campur kedua-dua beras ini dan jual pada harga yang lebih tinggi dari harga di pasaran dunia. Bernas ambil sikit untung dan bagi bakinya kepada kerajaan untuk diagihkan kepada penanam padi. Jadi yang bagi subsidi padi bukan kerajaan tapi kita yang makan nasi.

38.Jadi yang kita mahu adalah kerajaan yang cekap, yang amanah dan telus. Kita yang bayar untuk biayai kerajaan dan pentadbiran negara, bukan kerajaan.

39.Subsidi petrol itu juga bukan duit kerajaan tapi duit Petronas yang kita semua miliki sebagai rakyat jelata, pengundi dan pembayar cukai. Tiada pengundi, tiada kerajaan. Kerajaan yang wajib berterima kasih kepada kita, bukan kita berterima kasih kepada kerajaan.

40.RENAISANCE BANGSAKU – mengembalikan sains yang ditolak puak agama Kristian merupakan zaman kebangkitan bangsa Eropah, mengembalikan Islam kepada peranannya sebagai pasak kehidupan merupakan peranan setiap umatnya, INGAT! Islam yang memuliakan Melayu , bukan Melayu yang memuliakan Islam, dan dengan datangnya Islam ke Tanah Melayu, beberapa tembok keimanan yang asal telah runtuh.

41.DOSA BESAR – Pak Lah membiarkan pelacur membuat dosa besar setiap hari dengan berzina, Islam Hadhari kah itu? Jelas beb semua negeri ada pusat zina ini, tanyalah pada anak muda, polis pun tak boleh buat apa, sebab undang-undang tak jelas, hal seperti ini salah polis dan masyarakat ke?



------------ak amk kt emel.. n post di sini.. hee... xda mksd pape k.. juz nk kongsi, n tgk pandangan msg2